ELVA MK VII S [Vendu]
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Frank G. Nichols a fondé une nouvelle compagnie, et la production a été transférée à Rye, Sussex, puis en 1966 à coté de la principale usine Trojan de Croydon.
En 1965, Ken Sheppard de Customized Sports Cars de Shenley, Hertfordshire a acheté Elva à Trojan, mais malheureusement la production a pris fin en 1968.
La Mk VII a été produite entre 1963 et 1965 à 69-72 exemplaires. Les options moteur étaient variées : Lotus / Ford 1600cc, Ford Cosworth 1100cc, (Porsche, Climax, Lotus Twin Cam et BMW) et diverses autres unités.
L’Elva Mk VII qui vous est présentée a été intégralement restaurée en 2012: Châssis, amortisseurs, “Donuts” des demi-arbres, câbles, réservoir, harnais, sièges de course, jauges…
Toute la cosmétique a aussi été rafraichie. Le moteur et la boite ont été refaits.
Depuis sa restauration, la voiture a été courue environ 15 fois.
Entre temps son moteur, un Lotus Twin Cam, à lui aussi été refait par Ted Wenz de Savannah Race Engineering. Depuis, il n’a été utilisé qu’environ 12 heures.
Un merveilleux exemple de Sport racer des années soixante, dans un état très désirable.
On sale Elva MK7S Lotus Twin Cam powered 1964.
In the year 1955, Frank G. Nichols founded the Elva sports car manufacturing company. Based in Hastings, United Kingdom, the name Elva comes from the French phrase ‘ella va’ which means ‘she goes’. Unfortunately financial problems that were caused by the failure of the U.S. distributor the Elva Company was sold to Trojan in 1961. Production was relocated to Rye, Sussex, and again in 1966 to the main Trojan factory in Croydon. In 1965 Ken Sheppard from Customized Sports Cars of Shenley, Hertfordshire purchased Elva from Trojan, but unfortunately production ended in 1968.
There were a total of around 69-72 examples of the MKVII produced between 1963 through 1965. Engine options varied, some were fitted with Lotus/Ford 1600cc, Ford Cosworth 1100cc, (Porsche, Climax, Lotus Twin Cam, and BMW) and various other units.
This Elva Mk VII underwent a complete restoration in 2012, including shocks, fuel cell, springs, half shafts, wiring, racing harnesses, racing seat and gauges. All cosmetics were restored and were either freshly painted or coated. The gearbox prepared by Taylor Engineering in 2012.
Since its restoration, the car has been raced approximately 15 times.
Powered by a Lotus Twin Cam (built by Ted Wenz of Savannah Race Engineering). About 12 hours on motor.
A wonderful example !
Passeports techniques
Passeport | ASN | Numéro | Extrait |
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Passeport technique international (PTH) |